رئيس مجلسي الإدارة والتحرير
عصـام عـامر

تـوك شــو

المجند الذي قابله الرئيس يعرب عن سعادته الكبيرة

لميس الحديدي
لميس الحديدي

علق المجند أيمن قنديل المجند الذي قابله الرئيس بالعلمين على تسلمه هدية الرئيس وهي عقد ملكية مكتبة جديدة قائلاً : " كنت متأكد بنسبة مليون في الميه أن الرئيس يحقق لي مطلبي بالطبع " 

وحول مشاعره عندما قاد العجلة بجوار الرئيس السيسي تابع في مداخلة هاتفية خلال برنامج " كلمة أخيرة " الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة " ON" قائلاً : " لو قعدت من هنا للسنة الجاية مش هعرف أوصف مشاعري أني سقت العجلة بجوار الرئيس السيسي "

أكمل : " في بداية اللقاء إتخضيت ومكنتش حاسس بنفسي لما الرئيس قلي سلام عليكم الكرسي بتاع العجلة بتاعك واطي ليه كده ؟ فعليناه وقلي تعالى هات عجلتك وسابقني وسألني عن إسمي قلتله " أيمن " وقلي سابقني ولما تكلم معايا قلي أنت مكسوف مني ؟ أنا زي والدك ثلاث مرات فهديت وأخدت نفس وبدأت اتكلم معاه ببساطة "

واصل : " الخضة في الاول ده طبيعي لاني باقبل رئيس الجمهورية وماكنتش احلم بحاجة زي دي .. ولما قلي نفسك في إيه ؟ فضلت للحظات مش عارف أققول غيه لحد ماحكتله عن مشروعي الصغير وإزاي نفسي أكبره وسألني في مكان معين كويس ؟ قلتله فيه مكان كويس وشغال .. والحمد لله "

أتم : " أول تليفون عملته بعد لقاء الرئيس كلمت والدي وحكتله ومكنتش عارف أققله إيه ؟ مكنش هيصدقني بس انا كلمته في نص الليل وده وقت متأخر عندنا في منطقة العامرية في الاسكندرية وسألني فيه حاجة يعني ؟ قلتله لا تمام الرئيس أتكلم معايا وسألني محتاج حاجة ؟ وقلتله الرئيس بيسلم عليمك وفعلاً الرئيس بعتله السلام


ريال سعودي درهم إماراتي دينار كويتي دولار أمريكي
4.19 4.28 52.24 15.7

الأكثر قراءة

زاوية رأى

تابعنا على تويتر